ျမတ္ႏိုး

ျမတ္ႏုိးတတ္သူတို႔ရဲ့ ရပ္၀န္း ...

“တံခါးပိတ္ လႊတ္ေတာ္” ယေန႔လႊတ္ေတာ္ႏွင့္မီဒီယာ

(ျပည္သူ႔ေခတ္ဂ်ာနယ္အတြက္ မီဒီယာႏွင့္လႊတ္ေတာ္ ေခါင္းစဥ္ျဖင့္ ေဆာင္းပါးအတြက္ ဆရာလူထုစိန္၀င္းအား ေမးျမန္းခဲ့စဥ္က ဆရာေျဖၾကားေပးခဲ့ေသာ စကားလံုးမ်ားအား မူရင္းအတိုင္း၊ အျဖတ္အေတာက္မရွိ ေဖာ္ျပပါသည္။ အဆုိပါ စာပိုဒ္မ်ားမွာ စာေပစိစစ္ေရးမွ ျဖဳတ္ထားခဲ့ေသာ စာပိုဒ္မ်ားျဖစ္ပါသည္။)
ၿငိမ္းဆက္လင္း (ျမစ္မခ)
 
ဆရာတို႔တုန္းကေတာ့ ၀န္ႀကီးမ်ား႐ံုးေလ အဲ့ထဲမွာ လႊတ္ေတာ္ခန္းမရွိတယ္ လႊတ္ေတာ္မွာ သတင္းေထာက္ေတြက လြတ္လြတ္လပ္လပ္ သတင္း၀င္ယူခြင့္ရွိတယ္။ ႀကိဳက္တာကို ေရးခြင့္ရွိတယ္ လာတတ္တဲ့ လႊတ္ေတာ္ အမတ္ေတြကို ေရာ အစိုးရအဖြဲ႔က ၀န္ႀကီး၊ ၀န္ငယ္ေလးေတြကိုေရာ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေတြ႔ဆံုေမးျမန္ၿပီးေတာ့ ေရးခ်င္တာေတြ ေရး လို႔ရတယ္။ ဒီလို ဆင္ဆာမရွိတဲ့အတြက္ တကယ့္လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ ေျပာၾကဆိုၾက ေဆြးေႏြးၾကတာေတြ ျငင္းခံုၾကတာ ေတြ တဦးနဲ႔တဦး ခနဲ႔ၾကတာေတြ ပုပ္ခတ္ၾကတာေတြကအစ ျပည္သူလူထုက သတင္းစာေတြမွာ ေသခ်ာဖတ္ၾကရတယ္။
အဲ့ေတာ့ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ သြားၿပီးသတင္းယူရတာကိုက ေပ်ာ္စရာသိပ္ေကာင္းတာ။ အမတ္ေတြ တေယာက္နဲ႔ တ ေယာက္ ကလိၾကတယ္ တေယာက္နဲ႔ တေယာက္ ခႏိုခနဲ႔ေတြ ေျပာၾကတယ္ တေယာက္နဲ႔တေယာက္ ေ၀ဖန္ၾကတယ္ တိုက္ခိုက္ၾကတယ္ဆိုတာ လူႀကီးလူေကာင္းေတြ စကားမ်ားေနၾကတာေပါ့ ရန္ျဖစ္ေနၾကတာမ်ဳိးေပါ့ ရန္ျဖစ္တယ္ဆိုတာ ကလည္း ဟိုလိုမ်ဳိး ဆဲေရးတိုင္းထြာတာ ငါတို႔ဘာငါတို႔မဟုတ္ဘူး၊ ၾကံၾကံဖန္ဖန္စကားလံုးေတြ သံုးၾကတာမ်ဳိးေပါ့ လူႀကီး လူေကာင္း ရန္ျဖစ္နည္းေပါ့ အဲ့လုိဟာေတြက အင္မတန္ ေပ်ာ္စရာေကာင္းတယ္။ အဲ့ဒါေတြကို သတင္းစာထဲမွာ ဖတ္ရတဲ့ အခါၾကေတာ့လည္း ဖတ္ရတဲ့လူေတြက အင္မတန္ ေပ်ာ္စရာေကာင္းတယ္။
ေနာက္ၿပီးေတာ့ ျပည္သူလူထုကလည္းပဲ ငါတို႔ အမတ္ကေတာ့ ဘာေတြေျပာတယ္ ငါတို႔အမတ္ကေတာ့ ငါတို႔အတြက္ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ ဘာေတြေမးေပးတယ္ ငါတို႔အတြက္ ဘာေတြေဆာင္ရြက္ေပးဖို႔ အစိုးရကို တိုက္တြန္း ေတာင္းဆိုေပး တယ္၊ တခ်ဳိ႕ဟာေတြကို မဲဆႏၵရွင္ေတြက သိရတယ္။ သိရတဲ့အတြက္ ငါတို႔အမတ္ေကာင္းတယ္ မေကာင္းဘူး ေနာက္ တႀကိမ္ၾကရင္ သူ႔ကို ျပန္ေရြးသင့္ မေရြးသင့္ဆိုတာ ျပည္သူလူထုက ဆံုးျဖတ္လို႔ရတာေပါ့။ အခုေတာ့ လႊတ္ေတာ္ဆိုတာ ထားေတာ့ သူတို႔က သိေစခ်င္လို႔ သိေစခ်င္တဲ့အတြက္ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲ ငါတို႔ကို သတင္းေထာက္ေတြကို ဖိတ္ၿပီး ေတာ့ ရွင္းလင္းေျပာၾကားတာကိုေတာင္မွ အမွန္အတိုင္းေရးလို႔ မရဘူး။ အဲ့ေတာ့ ျပည္သူလူထုက ဘာမွမသိရေတာ့ဘူး။ သိသင့္သိထိုက္တာေတြကို ဘာမွ မသိရေတာ့ဘူး။ သူတို႔သိေစခ်င္တာကိုပဲ သိေနရတယ္။ အ့ဲဒါ ဒီမိုကေရစီနဲ႔ ျပဒါးတ လမ္း၊ သံတလမ္း ျဖစ္ေနတယ္။
ဒီမိုကေရစီဆိုတာက ျပည္သူလူထုက သာလွ်င္ အဆံုးအျဖတ္ေပးတယ္။ ျပည္သူသာလွ်င္ အမိ၊ ျပည္သူသာလွ်င္ အဖ ျဖစ္ေနတယ္။ ဒီတပတ္ ဆရာေဆာင္းပါးေရးထားတဲ့ “အစိုးရက မိဘလား ျပည္သူလူထုက မိဘလား” ဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္နဲ႔ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက စာေတြလည္း ေရးတာေတြ႔ရတယ္ အစိုးရဆိုတာ တုိင္းသူျပည္သူေတြကို ရင္၀ယ္တိိုက္ကဲ့သို႔ သ နားခ်စ္ခင္ရမယ္ဆိုတဲ့ အေရးသားမ်ဳိးေပါ့ ဒီအေရးသားမ်ဳိးက လံုး၀မွားတဲ့ အေရးသားသမ်ဳိးျဖစ္တယ္။ အဲ့ေတာ့ ျပည္သူ ျပည္သားမ်ားကို ရင္၀ယ္သားကဲ့သို႔ ခ်စ္ခင္ရမယ္ဆိုေတာ့ အစုိးရက မိဘေနရာေရာက္သြားတာေပါ့ ဘုရားကေအာက္ ေမ်ာက္ကအထက္ ျဖစ္ေနတယ္၊ တကယ္ တိုင္းျပည္ရဲ႕ မိဘက မဲဆႏၵရွင္ ျပည္သူလူထု ျဖစ္တယ္။
အစိုးရဆိုတာ ျပည္သူလူထုက ေရြးခ်ယ္ၿပီး တာ၀န္ေပးထားတယ္ အဲ့အတြက္ ျပည္သူလူထုက ျပည္သူ႔ဘ႑ေငြကေန ၿပီး လစာ ရိကၡာေငြေတြ ေပးထားတယ္။ ေရွးအဂၤလိပ္ေခတ္ကတည္းကိုက အစိုးရႏွင့္တကြ အစိုးရ၀န္ထမ္းအားလံုးကို (Public servent) လို႔ ေခၚတယ္။ ျပည္သူ႔အေစခံ ခပ္ရင္းရင္းေျပာမယ္ဆိုရင္ ျပည္သူ႔၀န္ထမ္းေပ့ါ။ ျပည္သူ႔၀န္ကို ထမ္း ေနရတာ၊ အခုေတာ့ ေစာေစာက ေျပာတယ္၊ အစိုးရဆိုတာ မိဘနဲ႔တူတယ္၊ ငါတို႔အစိုးရဆိုတာ တိုင္းျပည္ရဲ႕ အာဏာပိုင္ ပဲဆိုတဲ့ အသံုးအႏႈန္းေတြေၾကာင့္ ပဥာတ္သြားရာ ဓါတ္သက္ပါ ျဖစ္သြားၿပီးေတာ့ ၀န္ထမ္းေတြက သူတို႔႐ံုး၊ ငါတို႔ထံ ငါတို႔ ဌာနမွာ ငါတို႔သာလွ်င္ အရွင္သခင္ျဖစ္ၿပီးေတာ့၊ သူတို႔ကို လခေပးထားတဲ့ ျပည္သူလူထုကို ႀကိမ္းလိုက္ ေမာင္းလိုက္ ဆဲ လိုက္ ဆိုလိုက္ အာဏာအမ်ဳိးမ်ဳိးျပလိုက္ဆိုတာေတြ လုပ္တယ္။ အဲ့ဒါေတြက ခုနက စကားလံုးေတြက လူေတြရဲ႕ စိတ္ ဓာတ္ကို ေျပာင္းပစ္လိုက္တာျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ဒီစကားလံုး အသံုးအႏႈန္းေတြကုိပဲ အာဏာပိုင္မ်ား ငါတို႔အာဏာ ပိုင္ အဖြဲ႔အစည္းမ်ား ငါတို႔တိုင္းျပည္ရဲ႕ မိဘ ငါတို႔ဆိုတဲ့ အသံုးအႏႈန္းေတြကို ဒီမိုကေရစီေခတ္မွာ မသံုးအပ္ေတာ့ဘူး။ ဒီ စကားလံုးေတြကို ေဖ်ာက္ပစ္ဖို႔လိုတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ဒီအာဏာပိုင္ေတြကို မဲဆႏၵပိုင္ရွင္ ဒီျပည္သူလူထုက အာ ဏာပိုင္ပဲ၊ ျပည္သူက ေရြးၿပီးေတာ့မွ သူငါတို႔ကို ခန္႔ထားတာျဖစ္တယ္။ အာဏာပိုင္အဖြဲ႔အစည္းဆိုတာကလည္း ျပည္သူ လူထုပဲ ျဖစ္ရမယ္။ အာဏာပိုင္ပုဂၢိဳလ္မ်ားဆိုတဲ့ ျပည္သူလူထုပဲ ျဖစ္ရမယ္။ ဌာနဆိုင္ရာ အရာရွိေတြက အာဏာပိုင္ မ ဟုတ္ဘူး။ ဌာနဆိုင္ရာ အရာရွိေတြက (Public servent) ျပည္သူ႔ အေစခံေတြပဲ၊ ျပည္သူ႔အေစခံဆုိေတာ့ သူတို႔က ျပည္ သူကို အၿမဲတမ္းရို္ေသေနရမယ္။ ျပည္သူကို ဦးထိပ္ထားရမယ္ ျပည္သူကို အလုပ္အေကၽြးျပဳရမယ္။ အဲ့ဒါေတြက မင္းတို႔ လူငယ္ေတြ မၾကားရမျမင္ရ မေတြ႔ရတဲ့ စကားလံုးေလးေတြ အဆံုးမေလးေတြပဲ။ အဲ့ဒါေတြကို မင္းတို႔ကိုသိေအာင္ ေျပာ ျပတာ။
ေမး။ ဆရာတို႔ ေခတ္တုန္းက သတင္းယူတဲ့အခါမွာေကာ လံုျခံဳေရးအရဆိုၿပီး စစ္ေဆးတာမ်ဳိးေတြ၊ သတင္းသမားမလာရ ဆိုၿပီး ပိတ္ပင္တာမ်ဳိးေတြ ရွိခဲ့ပါသလား ဆရာ။
မရွိပါဘူး ဆရာတို႔တုန္းက လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ဘယ္သတင္းမဆို လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ယူခြင့္ရွိပါတယ္။ ၀န္ႀကီးမ်ား႐ံုး မွာေတာင္မွ သတင္းေထာက္တေယာက္က တံခါးမရွိဓားမရွိ ၀င္သြားလို႔ရတယ္။ ၀န္ႀကီးရဲ႕အခန္းထဲကို ၀န္ႀကီးရွိသည္ ျဖစ္ေစ မရွိသည္ျဖစ္ေစ ၀င္သြားလို႔ရတယ္။ ဘယ္သူ႔ကိုမွ ခြင့္ေတာင္းမေနရဘူး။ အသိေပးစရာလည္းမလိုဘူး။ ၀န္ႀကီးကို လြတ္လြတ္လပ္လပ္ စကားေျပာလို႔ရတယ္။ ေမးခ်င္တာေတြလည္း ေမးလို႔ရတယ္။ အဲ့ဒါနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ျပန္ေရးလို႔ရ တယ္။
အဲ့ဒါ ဒီမိုကေရစီေခတ္၊ အခုဟာ ဒီထိန္းခ်ဳပ္မႈေပၚမွာ(control) ေပါ့ သူတို႔ရဲ႕ အစီအမံ ထိန္းခ်ဳပ္မႈနဲ႔ လုိက္ျပတယ္ဆိုရင္ ဒါဟာ လြတ္လပ္တဲ့ သတင္းယူခြင့္ မဟုတ္ေတာ့ဘူး သူငါတို႔ျမင္ေစ ခ်င္တာကိုပဲျပတယ္ သူတို႔ ေျပာေစခ်င္တဲ့ လူေတြ နဲ႔ပဲ ေတြ႔ေပးမယ္။ သူတို႔ေျပာခိုင္းတာ ေျပာမယ့္လူေတြနဲ႔ပဲ ေတြ႔ေပးမယ္။ အဲ့ဒီကတည္းက ျပည္သူလူထုက သတင္းအ မွန္ကို္ မသိႏိုင္ေတာ့ဘူး။ ျပည္သူလူထုက သတင္းအမွန္ကို မသိေတာ့ဘူးဆိုရင္ ျပည္သူလူထုက မွန္ကန္တဲ့ ဆႏၵမဲေပး ခြင့္ ဆႏၵမဲေပးႏိုင္ျခင္း ဆံုးျဖတ္ႏိုင္ျခင္း ဆိုတာလည္း ရွိႏိုင္မွာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ မဲေပးေရြးေကာက္ပြဲလုပ္ႏိုင္တယ္ဆိုတာ ျပည္သူလူထုရဲ႕ ဆႏၵအမွန္ကို ေဖာ္ထုတ္ဖို႔ျဖစ္တယ္။
ျပည္သူလူထုက အခုေရြးေကာက္ပြဲမွာ ၀င္မယ့္ပါတီေတြရဲ႕ (Policy) ေတြကဘာလဲ။ တိတိက်က် မွန္မွန္ကန္ကန္သိဖို႔ လိုအပ္တယ္ သူတို႔ ေမးခ်င္တာေတြကိုလည္း ေမးခြင့္ရွိတယ္။ သူတို႔သိဖို႔အတြက္ သတင္းေထာက္ေတြကလည္း ေမး ေပးရမယ္ လူပုဂၢိဳလ္ဆိုင္ရာေတြကလည္း ဒီလူပုဂၢိဳလ္ေတြက ဘယ္လို လူပုဂၢိဳလ္လဲ ငါတို႔ရဲ႕ မဲဆႏၵနယ္ဟာ အမတ္အျဖစ္ နဲ႔ အေရြးခံမယ့္သူဟာ ဘယ္လုိပုဂၢိဳလ္မ်ဳိးလဲ။ ဘယ္လုိအစဥ္အလာရွိခဲ့သလဲ တိုင္းျပည္နဲ႔လူမ်ဳိးအတြက္ ဘာေတြလုပ္ေပး ခဲ့ဖူးသလဲ။ သို႔မဟုတ္ရင္လည္း ကိုယ္က်ဳိးစီးပြားအတြက္ပဲ တသက္လံုး ကိုယ္က်ဳိးရွာလာတဲ့ လူစားမ်ဳိးပဲလား။ ဘယ္သူ ေတေတ ငေတပဲဆိုတဲ့ လူစားမ်ဳိးလားဆိုတာ ျပည္သူလူထုက သိရွိဖို႔အတြက္ သတင္းစာေတြက ဒါေတြကိုေဖာ္ထုတ္ၿပီး ေတာ့ ေရးသားေပးရမယ္။ အဲ့ဒါမွ သတင္းစာသမားရဲ႕ တာ၀န္ေက်တယ္။ သတင္းသမားဆိုတာ ျပည္သူကို (infrom) လုပ္ဖို႔ ျပည္သူသိခ်င္တာေတြကို သိေအာင္လုပ္ေပးဖို႔ ဒါ သတင္းသမားရဲ႕ အဓိကတာ၀န္ပဲ။ အဲ့ဒါမလုပ္ေပးႏိုင္ဘူးဆိုရင္ သတင္းသမားရဲ႕တာ၀န္ မေက်ေတာ့ဘူးေပါ့။ အခု သတင္းသမားေတြဟာ ပံုစံအမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ ႀကိဳးစားေနၾကတယ္။ ႀကိဳးစား ေနေသာ္လည္း ႀကိဳးစားသမွ်က ျပည္သူလူထုဆီမေရာက္ဘူး။ အဲ့ေတာ့ သူတို႔ ႀကိဳးစားသမွ်ဟာ အလကားျဖစ္သြား တယ္။ အဲ့လိုျဖစ္ေအာင္ ဖန္တီးတယ္ဆိုကတည္းက အဲ့ဒါ ဒီမိုကေရစီစနစ္လို႔ မေခၚႏိုင္ေတာ့ဘူး။
ေမး။ ဆရာတို႔တုန္းက ေရြးေကာက္ပြဲအေျခအေနနဲ႔ အခု ေရြးေကာက္ပြဲအေျခအေနကို ျမင္ရေတာ့ ဘယ္လို သံုးသပ္မိပါ သလဲ ဆရာ။
“၁၉၆၀ ခုႏွစ္ သန္႔ရွင္း တည္ၿမဲ အဓိကၿပိဳင္က်တဲ့ ေနာက္ဆံုးၿပိဳင္က်တဲ့ ေရြးေကာက္ပြဲေပါ့ေနာ္ အဲ့ေရြးေကာက္ပြဲမွာဆိုရင္ မဲေပးတဲ့ေန႔ ညေနေစာင္းက စၿပီးေတာ့ ၿမိဳ႕ေတာ္ခန္းမႀကီးမွာ မဲေရတြက္တယ္ မဲေရြးတြက္တဲ့ အခါမွာလည္း အမတ္ ေလာင္းေတြ သူငါတို႔ရဲ႕ကိုယ္စားလွယ္ေတြ ကိုယ္တိုင္မဲေရတဲ့ေနရာမွာ ထိုင္ၿပီးေတာ့ ၾကည့္ေနလို႔ရတယ္။ မဲဆႏၵနယ္ တခု ေၾကညာၿပီးတိုင္း ေရတြက္ၿပီးတိုင္း ၿမိဳ႕ေတာ္ခန္းမအေပၚကေန အသံခ်ဲ႕စက္ႀကီးနဲ႔ မဲစာရင္းေတြ ေၾကညာေပးတယ္။ အဲ့ေန႔က ၿမိဳ႕ေတာ္ခန္းမေရွ႕ ဆူးေလပန္းျခံတ၀ိုက္ သိန္းနဲ႔ခ်ီတဲ့ လူအုပ္ႀကီးက ေစာင့္ၾကည့္ေနၾကတယ္။ လူအုပ္ႀကီးက လည္း တညလံုးေစာင့္ၾကည့္တယ္။ မဲေရတဲ့ လူေတြကလည္း တညလံုးေရတယ္။ တညလံုးေရၿပီး မဲဆႏၵနယ္ တနယ္ၿပီး တိုင္း ေရၿပီးတိုင္း ေၾကညာေပးတယ္။ လက္ခုပ္သံေတြလည္း တေျဖာင္းေျဖာင္းေပါ့ အဲ့လို ဒီေန႔မဲေပးတယ္ ဒီေန႔ အေျဖက ထြက္လာတယ္။
မဲေရတဲ့အခါလည္းပဲ ျပည္သူလူထုက ခုနက သိန္းနဲ႔ခ်ီတဲ့ လူအုပ္ႀကီးကေအာက္မွာ ေစာင့္ၾကည့္ေနတယ္။ ၿမိဳ႕ေတာ္ခန္း မေပၚက မဲေရတဲ့ေနရာမွာလည္းပဲ အမတ္ေလာင္းေတြက သူငါတို႔ရဲ႕ ကိုယ္စားလွယ္ေတြက မဲေရတာေတြကို ထိုင္ၿပီး ေတာ့ ေစာင့္ၾကည့္ေနလို႔ရတယ္။ အဲ့လို ပြင့္လင္းလြတ္လပ္တဲ့ ေရြးေကာက္ပြဲျဖစ္တဲ့အတြက္လည္းပဲ ဒီေရြးေကာက္ပြဲမွာ တရားမမွ်တဘူး။ ငါတို႔ဘာတို႔ဆိုတဲ့ အသံေတြ သိပ္ၿပီးေတာ့ မထြက္ဘူး။ တခ်ဳိ႕နယ္ေတြမွာဆိုရင္ လက္နက္ျပၿပီး ၿခိမ္း ေျခာက္တာတို႔ ဘာတို႔ အႏိုင္က်င့္တာတို႔ ရွိၾကတာေပါ့ေလ။ ရွိတာနဲ႔ ကန္႔ကြက္စာေတြတင္တယ္ ေရြးေကာက္ပြဲ ေကာ္မ ရွင္ကေန အေရးယူခဲ့ရမႈေတြလည္းရွိတယ္။ အခုေခတ္က်ေတာ့ မဲေပးၿပီး ဘယ္ႏွစ္ရက္ေနမွ ဘာကိုေၾကညာမယ္ဆိုတာ လည္းဆိုတာ မသိဘူး။ မဲေရတြက္တဲ့ ေနရာမွာ ခုနကေျပာသလို ျပည္သူလူထုက ေစာင့္ၾကည့္၊မၾကည့္ဆုိတာ မသိရဘူး အဲ့ေတာ့ ဒီေရြးေကာက္ပြဲနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့လည္း ယံုစားလို႔ မရဘူးေပါ့။
တံခါးပိတ္ၿပီး လုပ္ခ်င္ရာ လုပ္မယ္ဆုိတာကေတာ့ လံုး၀ကို္ မလုပ္သင့္ မလုပ္ထိုက္တဲ့ ကိစၥတခုလို႔ပဲ ဆရာကျမင္တယ္။ ဖတ္ရပါတယ္။ သတင္းစာေတြမွာလဲဖတ္ရတယ္။ ဆက္တိုက္ေပါ့ မဲေပးဖို႔ လႈပ္ေဆာ္တဲ့ ေဆာင္းပါးေတြ ဖတ္ေနရတယ္။ ဒီမိုကေရစီစနစ္ကို သြားဖို႔အတြက္ေရြးေကာက္ပြဲ လုပ္မယ္ဆိုရင္ အခင္းအက်င္းေလးေတြက စၿပီးေတာ့ ဒီမိုကေရစီ သ ေဘာသက္၀င္ေနဖို႔ေတာ့ လုိအပ္တယ္။ အခုက်ေတာ့ ေရြးေကာက္ပြဲကို မဲထည့္ႏိုင္ဖို႔က်ေတာ့ လႈံ႕ေဆာ္ၾကတယ္။ စည္း ႐ံုးလို႔ရတယ္။ မဲမထည့္ဘဲနဲ႔ ေနလို႔ရတယ္လို႔ေျပာတယ္။ အဲ့ဒီလူေတြကိုေတာ့ ဖမ္းတယ္ အဲ့လိုေဆာင္ပါးမ်ဳိးေရးလို႔ မရ ဘူး။ အဲ့လိုစကားမ်ဳိး ေျပာလို႔မရဘူးဆိုတာက ဒီမိုကေရစီနဲ႔ ျပဒါးတလမ္း သံတလမ္း ျဖစ္ေနတယ္။
ဒီမိုကေရစီဆိုတာက လူတိုင္းလြတ္လပ္စြာ ေျပာဆိုခြင့္ရွိရမယ္။ တျခားမွာ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္က ေရြးေကာက္ပြဲေတြ လုပ္သြား တယ္။ အရင္တုန္း ဘနဘီရာပုိတို တို႔ ေခတ္တုန္းက ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေတြက ေရြးေကာက္ပြဲလုပ္တယ္။ ဘနဘီရာပိုတိုတို႔က သပိတ္ေမွာက္တယ္၊ သပိတ္ေမွာက္တဲ့ အေၾကာင္းကိုလည္းပဲ ဆႏၵျပၾကတယ္၊ ထုတ္ေဖာ္ျပတယ္။ လုပ္ခြင့္ရွိတာပဲ ဒီမိုက ေရစီဆိုတာက လူတိုင္းကအညီအမွ် ေျပာခြင့္ရွိရမယ္။ အခုဟာက ေထာက္ခံတဲ့လူၾကေတာ့ ေျပာႏိုင္တယ္။ မေထာက္ခံ တဲ့ လူၾကေတာ့ ေျပာခြင့္မရွိဘူးဆိုကတည္းကိုက ဒါက ဒီမိုကေရစီစနစ္ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။
ဆရာ ဟိုတေန႔က သတင္းစာလြတ္လပ္ခြင့္နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ မီဒီယာကေမးလို႔ ဆရာေျဖခဲ့သလိုေပါ့၊ သတင္းစာလြတ္လပ္ ခြင့္နဲ႔ စစ္တပ္နဲ႔ ျပဒါးတလမ္း သံတလမ္းျဖစ္တယ္။ စစ္တပ္ဆိုတာ တေသြး တသံ တမိန္႔ အုပ္ခ်ဳပ္ရတဲ့ အဖြဲ႔အစည္းျဖစ္ တယ္။ တပ္ထဲမွာ ဒီမိုကေရစီနဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္လို႔မရဘူး။ အမိန္႔ေပးတာကို အမိန္႔ေပးတဲ့အတိုင္း နာခံၿပီးေတာ့ လိုက္နာရမယ္။ စစ္ေျမျပင္မွာ အမိန္႔ေပးတဲ့အတုိင္း မလိုက္နာလို႔ရွိရင္ စစ္ေျမျပင္မွာသာဆိုလို႔ရွိရင္ တာ၀န္ရွိတဲ့ စစ္ဗိုလ္က အဲ့ဒီ ျငင္းဆန္ တဲ့ သူကို ပစ္သတ္ခြင့္ရွိတယ္။ ဒါ စစ္တပ္အဖြဲ႔အစည္း သူ႔စစ္တပ္အဖြဲ႔အစည္းက တေသြးတသံတမိန္႔နဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္မွရ တယ္။ အဲ့ဒါကို (civil society) ဘက္ကို ယူလာလို႔ မျဖစ္ဘူး။ အရပ္ဘက္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းေတြဆိုတာက ဒီမိုကေရစီအရ အုပ္ခ်ဳပ္လုပ္ကိုင္ရတာ ျဖစ္တယ္။ လူေတြမွာ ျပန္လည္ ေမးခြန္းေမးခြင့္၊ ျငင္းပယ္ခြင့္၊ ေစာတကတက္ခြင့္ ရွိကိုရွိရမယ္ အဲ့ဒါမွသာ တုိင္းျပည္က ဖြ႔ံၿဖိဳးတိုးတက္တဲ့ တိုင္းျပည္တခုျဖစ္တယ္။ အဲ့ဒီလို ေစာတကတက္ခြင့္ေတြ ျငင္းဆန္ခြင့္ေတြ ကိုယ့္ဆႏၵအမွန္ကို ထုတ္ေဖာ္ခြင့္ေတြ မရွိေတာ့ဘူးဆိုရင္ အရင္ မဆလေခတ္က ျဖစ္ခဲ့သလိုမ်ဳိးပဲ၊ ဘ၀ရွင္မင္းတရားႀကီး အမိန္႔ေပးသမွ် အကုန္လံုးကို ႀကိဳက္ႀကိဳက္ မႀကိဳက္ႀကိဳက္ လိုက္နာရတယ္။
အကုန္လံုး ဘ၀ရွင္မင္းတရားႀကီးကို မွန္ပါ့ဘုရား၊ ေကာင္းပါ့ဘုရား၊ မွန္ပါ့ဘုရားခ်ည္းပဲ ကန္ေတာ့ဦးတင္ေနရတယ္။ အဲ့ဒီ အတြက္ တုိင္းျပည္ဟာ ငါးပါးေမွာက္ခဲ့ၿပီ ၈၈ က က်ခဲ့ၿပီ။ အခု ဒီဘက္ ဆယ့္ေလးႏွစ္ကာလမွာလည္းပဲ ၂၂ ႏွစ္ ကာလမွာ လည္းပဲ မဆလ ေခတ္ကလိုပဲ သြားေနၿပီ။ လူေတြက ေအာက္ကအဆင့္ဆင့္ ေကာင္းတာေတြပဲ (Report) တင္က်တယ္ ဆိုတာေတြ အႏၷိဌာ႐ံုေတြ မေကာင္းတာေတြ ဆုိလို႔ရွိရင္ လူႀကီးေတြမသိေအာင္ ဖံုးၾကတယ္၊ ဖိၾကတယ္၊ လိမ္ၾကတယ္၊ ညာၾကတယ္၊ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ စာရင္းအင္းေတြေတာင္မွ တုိင္းျပည္ရဲ႕ လူဦးေရ ဘယ္ေလာက္ရွိတယ္ဆိုတာ လည္း မသိဘူး။ တိုင္းျပည္မွ လယ္ယာဘယ္ေလာက္ဧက တတိုင္းျပည္လံုးမွာ စိုက္ပ်ဳိးဧက ဘယ္ေလာက္လဲဆိုတာလဲ မသိဘူး စပါး တဧကမွာ ဘယ္ေလာက္ဧက ထြက္တယ္ဆိုတာလဲ အမွန္အတိုင္းမသိဘူး။ သတင္းစာထဲမွာေတာ့ စပါး ေတြက ဧကတရာ တဧကကို တင္း ၁၅၀ ထြက္တယ္ငါတို႔ တင္း ၂၀၀ ထြက္တယ္လို႔ တင္ေနၾကတာ။ တကယ့္ တကယ္ ေတာ့ ဒါေတြက အမွန္မဟုတ္ဘူး။
ဆရာတို႔က အညာသားဆိုေတာ့ အညာအေၾကာင္း ေကာင္းေကာင္းသိတယ္ အညာမွာ စပါးတင္း ေလး၊ ငါးဆယ္ကို ေတာင္အႏိုင္ႏိုင္ မိုးမွန္မွ ေလမွန္မွ စပါးနဲနဲထြက္တာ အဲ့ဒါကို စပါးတင္း ၁၅၀ ထြက္တယ္ ၂၀၀ ထြက္တယ္ဆိုၿပီး ညာၿပီး အစီရင္ခံၾကတယ္။ အဲ့ဒီအခါက်ေတာ့ စီမံကိန္းေရးဆြဲတဲ့အခါက်ေတာ့ အလြဲအမွားေတြျဖစ္ၿပီး ဒုကၡေရာက္ခဲ့ၾကရတယ္။ အဲ့ဒီလို ဘာေၾကာင့္ျဖစ္ရလဲဆိုရင္ တေသြးတသံတမိန္႔ စစ္တပ္ကို အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ပံုစံနဲ႔ အရပ္ဘက္အဖြဲ႔အစည္းကို အုပ္ခ်ဳပ္ တဲ့အတြက္ ဒါေတြျဖစ္ရတာ ဒါေတြမျဖစ္ေစခ်င္ရင္ ဒီဟာကို ဆရာငါတို႔က ေျပာင္းလဲပစ္မွရမယ္။ ဒီမိုကေရစီ အရပ္ဘက္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းကို စစ္တပ္အုပ္ခ်ဳပ္သလို အုပ္ခ်ဳပ္လို႔ မရဘူး။ စစ္တပ္ပံုစံသြင္းလို႔ မရဘူးဆိုတာကို သေဘာ ေပါက္နား လည္ဖို႔လိုတယ္။
ေမး။ ေရြးေကာက္ပြဲၿပီး လႊတ္ေတာ္ေခၚေပမဲ့ လက္ရွိအေျခအေနကို ဆရာဘယ္လိုျမင္မိပါသလဲ။
ဆရာကေတာ့ အေစာႀကီးကတည္းက ဒါေတြကို သိထားၿပီးသား ျမင္ထားၿပီးသားျဖစ္တယ္။ ဘာ့ေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ အ ေစာႀကီးကတည္းက ဆရာေျပာထားၿပီးတဲ့အတိုင္းေပါ့ စစ္တပ္နဲ႔ ဒီမိုကေရစီဆိုတာ ျပဒါးလမ္း သံတလမ္း ျဖစ္တယ္။ အဲ့ ေတာ့ စစ္တပ္က ဒီမိုကေရစီေရာက္ေအာင္ ေရြးေကာက္ပြဲကို မွန္မွန္ကန္ကန္ လုပ္ေပးမယ္လို႔ ဆရာက မယံုခဲ့ဘူး။ မယံု ခဲ့တဲ့အတြက္ မီဒီယာေတြမွာလည္း ဆရာေျပာခဲ့ၿပီ ေဆာင္းပါးအျဖစ္နဲ႔လည္း ဆရာေရးခဲ့ၿပီ ေခါင္းစဥ္ကေတာင္မွ ယိမ္းက တဲ့အထဲ မပါေတာ့ဘူးတဲ့၊ ဒီမိုကေရစီ ယိမ္းကတဲ့အထဲ ဆရာ၀င္မပါေတာ့ဘူးလို႔ ဆရာေျပာခဲ့တယ္။ အဲ့ဒီေနာက္ပိုင္းမွာ ဆရာက ေရြးေကာက္ပြဲနဲ႔ ပတ္သက္တာေတြ ဒီမိုကေရစီနဲ႔ပတ္သက္တာေတြ ေျပာလဲမေျပာေတာ့ဘူး။ ေရးလည္းမေရး ေတာ့ဘူး။ မသိက်ဳိးကြ်န္ဘဲ ေနလိုက္တယ္။ ဘာ့ေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ ဒီေရြးေကာက္ပြဲဟာ လြတ္လပ္ၿပီးတရားမွ်တတဲ့ ေရြးေကာက္ပြဲျဖစ္မယ္လို႔ ဆရာက မယံုၾကည္ဘူး။ မယံုၾကည္တဲ့အတြက္ ဆရာက အဲ့လို ျပတ္ျပတ္ပဲ ေျပာခဲ့တယ္။
အခုလည္းပဲ ဒါက လက္ေတြ႔ျဖစ္လာရၿပီ သူတို႔နဲ႔ ရသေလာက္ကေလးတိုးၿပီးေတာ့ လုပ္ၾကတာေပါ့ဆိုၿပီး ၀င္လာတဲ့ ႏိုင္ ငံေရးပါတီေတြေတာင္မွ ႏွဖူးေတြ႔ ဒူးေတြ႔ ေတြ႔အခါက်ေတာ့ သူတို႔ ေကာင္းေကာင္းႀကီး အေၾကာင္းသိကုန္ၾကၿပီး။ (complain) ေတြ အမ်ဳိးမ်ဳိးတက္ေနၾကတယ္ ေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္ ကန္႔ကြက္စာေတြ အမ်ဳိးမ်ဳိးပို႔ေနၾကတယ္။
သို႔ေသာ္လည္း ဘာမွမထူးျခားဘူး။ အဲ့ဒါကို ဆရာ့အေနနဲ႔ကေတာ့ ဒီလႊတ္ေတာ္ၿပီးသြားရင္လည္း ဘာမွထူးမယ္လို႔ မ ထင္ဘူး။ ေရြးေကာက္ပြဲၿပီးသြားလည္း ဘာမွ ထူးမယ္လို႔မထင္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ဆရာက ေျပာခဲ့ၿပီ။ အရင္တုန္းကလည္း ဆရာ အႀကိမ္ႀကိမ္ေျပာခဲ့တယ္ ၇၄ တုန္းကလိုပဲ ဘာမွမထူးပါဘူးလို႔၊ ၇၄ တုန္းကလည္း ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံု အေျခခံဥပေဒ မရွိတာထက္စာရင္ေတာ့ ရွိတာက ေကာင္းတာေပါ့ ဆိုၿပီးေတာ့ ေထာက္ခံခဲ့ၾကတာပဲ၊ မဲေပးခဲ့ၾကတာပဲ။ အဲ့ဒီေနာက္ ေရြး ေကာက္ပြဲေတြ သံုးေလးႀကိမ္လုပ္ခဲ့တာပဲ တိုင္းျပည္ရဲ႕အေျခအေနက ဘာထူးလဲ၊ ဘာမွမထူးဘူး။ အဲ့လို ေရြးေကာက္ပြဲ ေတြ အေျခအတင္လုပ္ရင္း တုိင္းျပည္ဟာ ကမၻာ့အဆင္းရဲဆံုးႏိုင္ငံစာရင္း၀င္သြားတာပဲ၊ အခုလည္းပဲ ဒီေရြးေကာက္ပြဲ ၿပီးလည္းပဲ အသြင္သ႑ာန္သာလွ်င္ ေျပာင္းသြားတာေပါ့၊ အႏွွစ္သာရက ေျပာင္းမသြားဘူး။ ေရြးေကာက္ပြဲၿပီးသြားလည္း ပဲ ဒီလို အခြင့္အေရးေတြ ဒီမိုကေရစီအခြင့္အေရးေတြ အျပည့္အ၀ရလိမ့္မယ္လို႔ မထင္မိဘူး ဒါ ဆရာတဦးတည္းရဲ႕ ထင္ ျမင္ခ်က္ပဲ။
၇၄ တုန္းက ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေန၀င္းကေနၿပီးေတာ့ ဦးေန၀င္းကို အာဏာလႊဲေပးလိုက္ၿပီးေတာ့ ေခါင္းေပါင္းႀကီးေတြနဲ႔ အရပ္ သားအစိုးရ ေပၚလာခဲ့တာပဲ။ အခုလည္းပဲ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး သိန္းစိန္က ဦးသိန္းစိန္ ကို အာဏာလႊဲေပးလိုက္တဲ့အတြက္ ေခါင္းေပါင္းႀကီးေတြနဲ႔ အစိုးရေပၚလာမွာပဲ၊ ဒါပဲ ကြာျခားသြားမွာပဲ။ အႏွစ္သာရအားျဖင့္ေတာ့ ဘာမွထူးျခားမွာ မဟုတ္ ဘူးေလ။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးသိန္းစိန္ က စစ္သားပဲ၊ ဦးသိန္းစိန္ ျဖစ္သြားလည္း သူ႔ရဲ႕ခံယူခ်က္ေတြ သူ႔ရဲ႕အမႈအက်င့္ေတြ သူ႔ရဲ႕ စရုိက္ ေတြကေတာ့ စစ္သားစရိုက္ပဲ ရွိေနအုန္းမွာပဲ။
အဲ့ေတာ့ .. ဆရာကေတာ့ အႏွစ္သာရအရ ဘာမွ ထူးမယ္မထင္ဘူး။
www.naytthit.net 

0 comments:

Post a Comment



ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ဗိသုကာႀကီး

ၿငိမ္းခ်မ္းေရး  ဗိသုကာႀကီး

မိန္ ့ခြန္းမ်ား

ျမန္မာ ျပကၡဒိန္

ရာသီဥတုအေျခအေန

Click for Rangun, Myanmar Forecast

ေတာ္လွန္ေရးသီခ်င္းမ်ား


minthukha
Quantcast
Powered By Blogger

ႏုိင္ငံတကာ သတင္းမ်ား

လြပ္လပ္ေရး ဖခင္ႀကီး

လြပ္လပ္ေရး ဖခင္ႀကီး

ၿမတ္ႏိုး

My photo
ေလးသမားသည္ ျမားကို ေျဖာင့္ေအာင္ျပဳသကဲ့သို႕ ပညာရွိတို႕သည္ အာ႐ုုံတို႕တြင္ တုန္လႈပ္ၿပီး လွ်ပ္ေပၚေလာလီျခင္း သေဘာရွိေသာ ေစာင့္ထိန္းတားျမစ္ရန္ ခက္ခဲေသာ စိတ္ကို ေျဖာင့္ေအာင္ျပဳ၏။ ဓမၼပဒ (၃၃)

Blog List