အမ်ိဳးသားမ်ားေပါင္းစည္းေရး၀ါဒ - ပင္လံုစိတ္ဓါတ္အေျခခံ ျပည္ေထာင္စုမူ
ၾကာသပေတးေန႕၊ 11 ေဖေဖာ္၀ါရီလ 2010 ညီေစမင္း သွ်မ္းသံေတာ္ဆင့္
တခ်ိဳ႕ေသာ တန္ခိုးႀကီးသည့္ ျမန္မာမင္းမ်ားလက္ထက္တြင္သာ လက္ရိွျမန္မာႏိုင္ငံဟု ေခၚတြင္ေသာ နယ္ေျမမ်ားႏွင့္ ထိုထက္က်ယ္၀န္း ေသာ နယ္ေျမမ်ားကို သိမ္းပိုက္ကာ ပေဒသရာဇ္အင္ပါယာကို သိမ္းပိုက္အုပ္ခ်ဳပ္ ႏိုင္ခဲ့သည္ကိုေတြ႔ရၿပီး က်န္ကာလမ်ားတြင္ မြန္၊ ဗမာ၊ ရခိုင္၊ ရွမ္းတို႔သည္ ထီးၿပိဳင္၊ နန္းၿပိဳင္ ပေဒသရာဇ္ႏိုင္ငံမ်ားကို ထူေထာင္လွ်က္သီးျခား လြတ္လပ္စြာ အုပ္ခ်ဳပ္ေနထိုင္ခဲ့ၾကျပန္သည္။ က်န္တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးမ်ားမွာလည္း ကိုယ့္နည္းကိုယ့္ဟန္ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ ေရးျဖင့္ ရပ္တည္ေနထိုင္ခဲ့ၾကသည္ကို ေတြ႔ရေပသည္။
သို႔ရာတြင္ ၿဗိတိသွ်နယ္ခ်ဲ႕တို႔သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံကို စစ္(၃)ႀကိမ္ တိုက္ခိုက္သိမ္းပိုက္လိုက္ေသာအခါ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးစု နယ္ေျမအား လံုးသည္လည္း နယ္ခ်ဲ႕လက္ေအာက္ကၽြန္ဘ၀သို႔ အတူတကြ က်ေရာက္သြားခဲ့ရေပသည္။နယ္ခ်ဲ႕တို႔၏ လက္ေအာက္တြင္ ဗမာ၊ မြန္၊ ရခိုင္ေဒသမ်ားကို ဗမာျပည္မအျဖစ္ႏွင့္လည္းေကာင္း၊ ရွမ္း၊ ခ်င္း၊ ကခ်င္၊ ကရင္၊ ကရင္နီ ေဒသမ်ားကိုု ေတာင္တန္းေဒသမ်ားအျဖစ္ လည္းေကာင္း ခြဲျခားသတ္မွတ္ အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့ေပသည္။ နယ္ခ်ဲ႕ဆန္႔က်င္ေရး၊ ဖက္ဆစ္တိုက္ဖ်က္ေရးႏွင့္ အမ်ိဳးသားလြတ္ေျမာက္ေရး ရုန္း ကန္လႈပ္ရွားတိုက္ပြဲ၀င္သည့္ ကာလတေလွ်ာက္တြင္လည္း တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးစုေပါင္းစံုတို႔သည္ နည္းမ်ိဳးစံုျဖင့္ လက္တြဲတိုက္ပြဲ၀င္ခဲ့ ၾကေပသည္။
ထိုသို႔တိုက္ပြဲ၀င္ရာတြင္လည္း အမ်ိဳးသားေခါင္းေဆာင္ႀကီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းႏွင့္ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္မ်ားသည္ ဒို႔ဗမာအစည္း အရံုးေခတ္က ခ်မွတ္ခဲ့ေသာ ဗမာျပည္သည္ ဒို႔ျပည္၊ ဗမာစာသည္ ဒို႔စာ၊ ဗမာစကားသည္ ဒို႔စကား၊ဗမာျပည္ ကို ခ်စ္ပါ၊ ဒို႔စာကို ခ်ီးျမႇင့္ပါ၊ ဒို႔စာကို ေလးစားပါ ဟူေသာ အမ်ိဳးသားေရး၀ါဒကို ေႂကြးေၾကာ္တိုက္ပြဲ၀င္ၿပီးဗမာ့ထြက္ရပ္ ဂိုဏ္းေခတ္သို႔ ေရာက္ေသာအခါ နယ္ခ်ဲ႕ဆန္႔ က်င္ေရး၊ လြတ္လပ္ေရး၊ ဒီမိုကေရစီေရးစသည့္ အမ်ိဳးသားေရး၀ါဒျဖင့္ပင္ အမ်ိဳးသားလြတ္ေျမာက္ေရး လက္နက္ကိုင္တိုက္ပြဲကို ဆင္ႏဲႊ ခဲ့ၾကေပသည္။
၁၉၄၆၊ ၁၉၄၇ ခုႏွစ္မ်ားျဖစ္ေသာ လြတ္လပ္ေရးအႀကိဳကာလသို႔ ေရာက္ေသာအခါ တြင္ကား အမ်ိဳးသားေရး၀ါဒႏွင့္ ျပည္ေထာင္စုသေဘာတရားမ်ားကို ေပါင္းစပ္ ထားသည့္ ျပည္ေထာင္စုစိတ္ဓါတ္တည္းဟူေသာအမ်ိဳးသားမ်ားေပါင္းစည္း ေရး ၀ါဒသေဘာတရားသည္ ေပၚထြန္းလာခဲ့ေပသည္။ ထိုသို႔ေပၚထြန္းလာေစရန္ ေစ့ေဆာ္သည့္ႏိုင္ငံေရးအေျခအေန မ်ားလည္း ရိွခဲ့ေပသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံကို မျဖစ္မေန လြတ္လပ္ေရးေပးရမည့္ အေျခအေနသို႔ေရာက္ရိွလာေသာအခါ ၿဗိတိသွ်အစိုးရသည္ ရွမ္းျပည္ ႏွင့္ေတာင္တန္း ေဒသမ်ားကို ခ်န္ထားလိုေသာ သေဘာထားမ်ားကို ၁၉၄၅ခုႏွစ္ ေမလ(၁၇)ရက္ေန႔တြင္ ထုတ္ျပန္ေသာ စကၠဴျဖဴစာတမ္းတြင္ အထင္ အရွား ေတြ႔ရေပသည္။ ရွမ္းျပည္အပါအ၀င္ ေတာင္တန္းေဒသမ်ားကို ျမန္မာျပည္မႏွင့္ အဆိုပါေဒသမ်ား တလံုးတစည္းတည္း ပူးေပါင္း ရန္ ေတာင္တန္းေဒသမ်ားက ဆႏၵမရိွသ၍ ထိုေဒသမ်ားကို ဘုရင္ခံက သီးျခားအုပ္ခ်ဳပ္သြားမည္ဟု ေဖာ္ျပထားသည္။
ဤအခ်က္အရ ျမန္မာျပည္မကို လြတ္လပ္ေရးေပးသည့္တိုင္ေအာင္ ေတာင္တန္းေဒသမ်ားကို ခ်န္ထားမည့္ၿဗိတိသွ် အစိုးရ၏ သေဘာ ထားမွာ ထင္ရွားေနေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ျပည္မႏွင့္ ေတာင္တန္းေဒသမ်ားသည္လြတ္လပ္ေရး အရယူရာတြင္ ပူးေပါင္းေရး၊ မပူးေပါင္း ေရးသည္ ျပႆနာတရပ္အေနျဖင့္ ေပၚေပါက္လာခဲ့ေပသည္။ ေတာင္တန္းေဒသ မ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္းေရးတြင္လည္း လူဦးေရအားျဖင့္ အေတာ္အသင့္မ်ားၿပီး နယ္ေျမအားျဖင့္ က်ယ္၀န္းေသာရွမ္းျပည္ႏွင့္ ပူးေပါင္းေရးသည္ အဓိကက႑မွ ပါ၀င္လာရေပသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ လြတ္လပ္ေရးအႀကိဳကာလသည္ ျမန္မာျပည္မႏွင့္ ေတာင္တန္းေဒသမ်ား ေပါင္းစည္းေရးအတြက္ျမန္မာ့ႏိုင္ငံ ေရး၏ အဓိက ေသာ့ခ်က္ျပႆနာတရပ္ ျဖစ္ခဲ့ေပသည္။
ဗမာျပည္အတြင္းရိွ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးတိုင္း မိမိတို႔ကံၾကမၼာ မိမိတို႔ကသာ ဖန္တီးႏိုင္ၿပီး အားလံုး၏သေဘာႏွင့္ ညီညြတ္စြာ ထူေထာင္ေသာ ႏိုင္ငံတည္ေထာင္ရန္၊ ဤသို႔တည္ေထာင္ရာတြင္ ပါ၀င္ေသာလူမ်ိဳးအသီးသီးအား မိမိတို႔ကံၾကမၼာ မိမိတို႔ဘာသာ ဖန္တီး ႏိုင္ေသာ အခြင့္အေရးမ်ားေပးထားရန္………………ဟူ၍ ၁၉၄၅ခုႏွစ္ ဩဂုတ္လ(၁၉)ရက္ေန႔တြင္ က်င္းပေသာ ေနသူရိန္အစည္းအေ၀း ႀကီး၏ ေၾကညာခ်က္တြင္ ေတာင္တန္းေဒသမ်ားႏွင့္ ေပါင္းစည္းေရး ဖဆပလ၏ သေဘာထားကို ေဖာ္ျပထားေပသည္။
အထက္တြင္ ေဖာ္ျပခဲ့ေသာ စကၠဴျဖဴစာတမ္းအရ ေတာင္တန္းေဒသေန တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးစုမ်ားအား နည္းမ်ိဳးစံုျဖင့္ ေသြးခြဲအုပ္ခ်ဳပ္ရန္ သီးသန္႔စီမံခ်က္မ်ားေၾကာင့္ ၁၉၄၆ခုႏွစ္ ပထမ ပင္လံုညီလာခံဟု ေခၚဆိုေသာ ပထမပင္လံုႏီွးေႏွာ ဖလွယ္ပြဲ ျဖစ္လာခဲ့ရေပသည္။ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးစုမ်ားအနက္ လူဦးေရအမ်ားဆံုးျဖစ္ေသာ ရွမ္းအမ်ိဳးသားမ်ားႏွင့္ ၎တို႔အေပၚ ဩဇာရိွေနေသးသူ ပေဒသရာဇ္ နယ္ရွင္ ေစာ္ဘြားမ်ားအား အဓိကစည္းရံုး၍ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း အမွဴးျပဳေသာ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္မ်ားႏွင့္ ေသြးခြဲရန္ ႀကံစည္ ခ်က္ အေၾကာင္းရင္းေၾကာင့္ပင္ ၁၉၄၆ခုႏွစ္ မတ္လ (၂၆ - ၂၈) ရက္ေန႔၌ ပထမ ပင္လံုညီလာခံ ေခၚ ပင္လံုႏွီးေႏွာဖလွယ္ပြဲ အစည္း အေ၀းႀကီး ျဖစ္လာခဲ့ရေပသည္။ ယင္းအစည္းအေ၀းသို႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း မတက္ေရာက္ႏိုင္ဘဲ ဖဆပလ ဒုတိယ ဥကၠဌ သခင္ႏု၊ ဦးဘဂ်မ္းႏွင့္ မန္းဘခိုင္တို႔သာ တက္ေရာက္ခဲ့ေပသည္။
ဆက္လက္၍ ျမန္မာျပည္တြင္ လြတ္လပ္ေရးႀကိဳးပမ္းလႈပ္ရွားမႈ အရိွန္ျပင္းထန္လာကာ ၁၉၄၇ခုႏွစ္ ဇန္န၀ါရီလ (၂၇)ရက္ေန႔တြင္ လန္ဒန္ၿမိဳ႔၌ ခ်ဳပ္ဆိုခဲ့ေသာ ေအာင္ဆန္း - အက္တလီ စာခ်ဳပ္အၿပီးတြင္ ၾကားျဖတ္အစိုးရ ဖြဲ႔စည္းေရး၊ တိုင္းျပဳျပည္ျပဳလႊတ္ေတာ္ ေခၚယူ ေရးအတြက္ ေပၚေပါက္လာေသာ ေအာင္ဆန္း - အက္တလီစာခ်ဳပ္အရ နယ္စပ္ ေဒသအေရး (ေတာင္တန္းေဒသအေရး)ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေအာက္ပါအတိုင္း ေဖာ္ျပထားသည္။
နယ္စပ္ေဒသမ်ားတြင္ ေနထိုင္ၾကေသာ ျပည္သူလူထု၏ သေဘာတူညီခ်က္ရယူၿပီး ထိုေဒသမ်ားကို ျမန္မာျပည္မႏွင့္ အျမန္ ဆံုးပူးေပါင္းရန္ လိုအပ္သည္ဟု ၿဗိတိသွ်အစိုးရႏွင့္ ျမန္မာကိုယ္စားလွယ္မ်ားက သေဘာတူညီေၾကာင္း၊ ထိုကဲ့သို႔ ပူးေပါင္းေရး မတည္ ေဆာက္မီ အခ်ိန္ကာလအတြင္း နယ္စပ္ေဒသႏွင့္ ျမန္မာျပည္မတို႔ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဘက္အက်ိဳးသက္ေရာက္ လာေသာ ေဆာင္ရြက္ဖြယ္ရာ ကိစၥရပ္မ်ားကို ႏွစ္ဦးႏွစ္ဘက္လံုးက လက္ခံႏိုင္ေသာနည္းလမ္းျဖင့္ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္ သင့္သည္။ ထိုကဲ့သို႔ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရန္ အပိုဒ္ (က) မွ အပိုဒ္(ဃ) ရိွ × အပိုဒ္(ခ)တြင္ ပင္လံုညီလာခံတြင္ျဖစ္ေစ၊ အထူး ဖိတ္ေခၚေသာ ညီလာခံတြင္ျဖစ္ေစ နယ္စပ္ေဒသေခါင္းေဆာင္ မ်ားႏွင့္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားအား ၾကားျဖတ္ကာလအတြင္း ေအာက္ပါသံုးခုအနက္ ၎တို႔လက္ခံႏိုင္ေသာ ပူးေပါင္းေရးမူကို တင္ျပေစရ မည္ဟု သေဘာတူညီၾကေၾကာင္း×××
ေတာင္တန္းေဒသေန တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးစုေခါင္းေဆာင္မ်ား ကိုယ္တိုင္က ျမန္မာျပည္မႏွင့္အတူ ေအးအတူ ပူအမွ် လြတ္လပ္ေရးကို တၿပိဳင္နက္တည္း ရယူလိုပါသည္ဟု အခိုင္အမာစာခ်ဳပ္တခု လက္မွတ္ေရးထိုးခ်ဳပ္ဆိုရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း×××
ေရးသား ေဖာ္ျပထားေပသည္။
သို႔ျဖစ္၍ ေအာင္ဆန္း - အက္တလီစာခ်ဳပ္ ထြက္ေပၚလာၿပီးေနာက္ ရွမ္းျပည္ႏွင့္ ဗမာျပည္ေပါင္းစည္းေရးသည္အလြန္ အေရးႀကီးသည့္ အေျခအေနသို႔ ေရာက္ရိွလာခဲ့ေပသည္။ ယင္းသို႔ေသာ ႏိုင္ငံေရးအေျခအေနမ်ားေၾကာင့္ ဒုတိယ ပင္လံုညီလာခံကို က်င္းပခဲ့ရျခင္းျဖစ္ေပ သည္။ ဒုတိယ ပင္လံုညီလာခံကို ၁၉၄၇ခုႏွစ္ ေဖေဖၚ၀ါရီလ(၆)ရက္ေန႔မွ (၁၂)ရက္ေန႔အထိ က်င္းပခဲ့သည္။ ထိုညီလာခံႀကီးတြင္ အမ်ိဳး သားအာဇာနည္ ေခါင္းေဆာင္ႀကီးဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းႏွင့္ တုိင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္မ်ားသည္ အေျမာ္အျမင္ႀကီးမားစြာျဖင့္ အနာဂတ္ ျပည္ေထာင္စုမူတရပ္ကိုေဆြးေႏြးညိႇႏိႈင္း သတ္မွတ္ကာ ပင္လံုစာခ်ဳပ္ကို လက္မွတ္ေရးထိုးခဲ့ၾကေပသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ၁၉၄၇ခုႏွစ္ ေဖေဖၚ၀ါရီလ (၁၂) ရက္ေန႔မွစ၍ ျပည္ေထာင္စုမူ သို႔မဟုတ္ျပည္ေထာင္စုစိတ္ဓါတ္ ကို အခိုင္ အမာ အုတ္ျမစ္ခ် ေမြးဖြားေပးႏိုင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေပသည္။ ျပည္ေထာင္စုစိတ္ဓါတ္ ေမြးဖြားရာေန႔ျဖစ္သည့္အျပင္ လူမ်ိဳးေပါင္းစံုေနထိုင္ေသာ ႏိုင္ငံတႏိုင္ငံႏွင့္ ဆီေလ်ာ္သည့္ အမ်ိဳးသားေရး၀ါဒႏွင့္ ျပည္ေထာင္စုစိတ္ဓါတ္ကိုေပါင္းစပ္ၿပီး လူမ်ိဳးေပါင္းစံု စည္းလံုးညီညြတ္ေရးဆိုင္ရာ သေဘာထားတရပ္ကို ခ်မွတ္ႏိုင္ခဲ့ျခင္းလည္း ျဖစ္ေပသည္။
အမ်ိဳးသားေခါင္းေဆာင္ႀကီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းႏွင့္ တိုင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္မ်ားသည္ အေျမာ္အျမင္ႀကီးမားစြာျဖင့္ တိုင္းျပည္၏ ခက္ခဲနက္နဲေသာ ျပႆနာရပ္မ်ား၊ ကြဲျပားျခားနားေသာ လူမ်ိဳးအသီးသီး၏ လိုအင္ဆႏၵႏွင့္ ေမွ်ာ္မွန္း ခ်က္မ်ားကို ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးျခင္း ျဖင့္ ယံုၾကည္မႈတည္ေဆာက္ႏိုင္ခဲ့ၾကသည့္နည္းတူ လက္ေတြ႔အားျဖင့္လည္း ျပည္ေထာင္စုဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒတရပ္ကို ေရးဆြဲ ျပဌာန္းကာ တိုင္းရင္းသားျပႆနာအား ေျဖရွင္းၿပီးအမ်ိဳးသား ေသြးစည္းညီညြတ္ေရးကို တည္ေဆာက္ႏိုင္ခဲ့ေပသည္။
ဤေနရာတြင္ ျပည္ေထာင္စုစိတ္ဓါတ္ႏွင့္ပတ္သက္၍ ပင္လံုညီလာခံ တြင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၏ေျပာၾကားခ်က္ႏွင့္ တိုင္းရင္းသားေခါင္း ေဆာင္မ်ား၏ တင္ျပခ်က္မ်ားကို ေဖာ္ျပရန္ လိုအပ္ေပသည္။
ဗမာျပည္ လြတ္လပ္ေရးရၿပီဟု ဆိုႏိုင္ေၾကာင္း၊ ေတာင္ တန္းနယ္မ်ားျပႆနာသာ က်န္ရိွေတာ့ေၾကာင္း၊ေတာင္တန္း နယ္မ်ား မလြတ္လပ္သေရြ႕ ဗမာျပည္လြတ္လပ္ၿပီဟု မဆိုႏိုင္ေၾကာင္း၊ ဗမာမ်ား သည္ ရွမ္း၊ ကခ်င္၊ ခ်င္းတို႔၏ျပည္တြင္း ေရးကို စြက္ဖက္မည္ မဟုတ္ ေၾကာင္း×××
ျမန္မာမ်ားသည္ ၿဗိတိသွ်၏ ကၽြန္မျဖစ္လိုေၾကာင္း၊ ထိုနည္း တူစြာ ေတာင္တန္းလူမ်ိဳးမ်ားလည္း ၿဗိတိသွ်ကၽြန္မျဖစ္ေစ လိုေၾကာင္း၊ ထို႔အျပင္ ေတာင္တန္းလူမ်ိဳးမ်ားသည္ ျမန္မာကၽြန္အျဖစ္လည္း မျဖစ္ေစလိုေၾကာင္း×××
တိုင္းျပည္ႀကီးပြားေစခ်င္ရင္ ဗမာကတမ်ိဳး၊ ကရင္ကတဖံု၊ ကခ်င္၊ ခ်င္းတို႔ကတျခား အကြဲကြဲအျပားျပား လုပ္ၾကရင္ျဖင့္ အက်ိဳးရိွမွာ မဟုတ္ဘူး၊ စုေပါင္းလုပ္ၾကမွသာ အက်ိဳးရိွႏိုင္မယ္××× ဟု ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းက ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ထို႔အတူ တိုင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္မ်ားကလည္း ပင္လံုညီလာခံတြင္ ေအာက္ပါအတိုင္း တင္ျပခဲ့ၾကပါသည္။
(၁) ျပည္ေထာင္စုစနစ္အရ ပူးေပါင္းမည္။
(၂) အခြင့္အေရးႏွင့္ အဆင့္အတန္းတူ ျဖစ္ရမည္။
(၃) ရွမ္းျပည္အား လံုး၀ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ ေပးရမည္။
(၄) ခြဲထြက္လိုက အခ်ိန္မေရြး ခြဲထြက္ခြင့္ေပးရမည္။
ထို႔အျပင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းက ပင္လံုစာခ်ဳပ္ႏွင့္ပတ္သက္၍ ဖဆပလ ပဏာမျပင္ဆင္မႈညီလာခံတြင္ ေအာက္ပါအတိုင္း မိန္႔ၾကားခဲ့ေပ သည္။
က်ေနာ္တို႔ သေဘာတူညီခ်က္ေတြ စာခ်ဳပ္အမ်ိဳးမ်ိဳးခ်ဳပ္တဲ့အခါတုန္းက ေတာင္တန္းေဒသကိုယ္စားလွယ္မ်ားႏွင့္ က်ေနာ္တို႔ ခ်ဳပ္ဆိုခဲ့တဲ့ စာခ်ဳပ္အရဆိုလို႔ရိွရင္ျဖစ္ေစ၊ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ေတာင္တန္းေဒသဆိုင္ရာ စံုစမ္းေရးအဖြဲ႔အစီရင္ခံစာမွ ေထာက္ခံခ်က္မ်ားကို က်ေနာ္တို႔ လက္ခံခဲ့သည့္အတိုင္းျဖစ္ေစ၊ အဲသလို လက္ခံထားခဲ့သည့္ စာသေဘာတြင္သာမက Not Only the Letter of Agreement သည္စာသေဘာကို က်ေနာ္တို႔သေဘာတူ လက္ခံခဲ့သည္သာမကပဲ က်ေနာ္တို႔အဖြဲ႔မွာ ဆိုလို႔ရိွရင္ The Spirit of Agreement သေဘာ တူညီလာခဲ့တဲ့ တကယ့္အရင္းခံသေဘာတရားကို လက္ခံၿပီးေတာ့ သည္အတိုင္းပဲ သည္တိုင္းျပဳျပည္ျပဳလႊတ္ေတာ္မွာ နားလည္ေစခ်င္ ပါတယ္×××
ဤကဲ့သို႔ေသာ ေဆြးေႏြးတင္ျပခ်က္မ်ား၊ သေဘာတူညီခ်က္မ်ား၊ ကတိက၀တ္မ်ားအပါအ၀င္ ပင္လံုစာခ်ဳပ္သည္ ျပည္ေထာင္စုစိတ္ ဓါတ္၏ အေျခခံႏွင့္မူရင္းအႏွစ္သာရပင္ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ျပည္ေထာင္စုစိတ္ဓါတ္ဟူသည္ပင္လံု စာခ်ဳပ္တြင္ ေဖာ္ျပထားေသာ အခ်က္အလက္မ်ားသာမက ပင္လံုညီလာခံတြင္ ေဆြးေႏြးတင္ျပခ်က္မ်ား၊ ညိႇႏိႈင္းသေဘာ တူညီခ်က္မ်ား၊ ကတိက၀တ္မ်ားအားလံုး အလံုးစံုၿခံဳငံု၍ အက်ံဳး၀င္ေပသည္။
သို႔ရာတြင္ ယေန႔အခ်ိန္တြင္ကား အဆိုပါစိတ္ဓါတ္မ်ား ေပ်ာက္ကြယ္လုနီးပါးျဖစ္ေနၿပီး အခ်ိဳ႕ေသာပုဂိဳလ္မ်ားကျပည္ေထာင္ စုစိတ္ဓါတ္ အေျခခံမူမ်ားကို ေမွးမိွန္ေသးသိမ္ေစရန္ႏွင့္ အျခားအဓိပၸါယ္မ်ား ဖံုးလႊမ္းသြားေစလိုသည့္ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ေျပာဆိုေနၾကသည္ကို လည္း ၾကားသိေတြ႔ျမင္ေနရေပသည္။
ယေန႔အခ်ိန္ကာလသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ကို ဒီမိုကေရစီ ျပည္ေထာင္စုႏိုင္ငံေတာ္စစ္စစ္အျဖစ္တည္ေဆာက္ရမည္ျဖစ္ ေသာေၾကာင့္ တိုင္းရင္းသားစည္းလံုးညီညြတ္ေရးႏွင့္ အမ်ိဳးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးမွသည္အမ်ိဳးသားစည္းလံုးညီညြတ္ ေရးကို မရမေန တည္ ေဆာက္ရမည္ ျဖစ္ေပသည္။ ထိုသို႔တည္ေဆာက္ရာတြင္ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ား၊ဒီမိုကေရစီအင္အား စုမ်ား အားလံုး ညီညြတ္ၾကရံုသာမက တိုင္းရင္းသားအင္အားစုမ်ားႏွင့္ ေသြးစည္းညီညြတ္ေရးသည္လည္းအလြန္အေရး ႀကီးေပသည္။
တိုင္းရင္းသားေသြးစည္းညီညြတ္ေရးကို တည္ေဆာက္မည္ဆိုပါက အမ်ိဳးသားေခါင္းေဆာင္ႀကီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းႏွင့္ တိုင္းရင္းသား ေခါင္းေဆာင္မ်ား အေျမာ္အျမင္ႀကီးစြာ ခ်မွတ္ခဲ့ေသာ ပင္လံုသေဘာတူညီခ်က္ႏွင့္ ျပည္ေထာင္စုစိတ္ဓါတ္၏ မူလအႏွစ္သာရႏွင့္ အေျခခံမူမ်ားကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ျခင္းျဖင့္သာ တိုင္းရင္းသားေသြးစည္းညီညြတ္ေရးကိုတည္ ေဆာက္ၾကရေပမည္။ အမွန္တကယ္ တည္ေဆာက္ႏိုင္မည္လည္း ျဖစ္ေပသည္။ သို႔မဟုတ္ပါကတိုင္းရင္းသားေသြးစည္း ညီညြတ္ေရးကို အစစ္အမွန္ တည္ေဆာက္ႏိုင္လိမ့္ မည္ မဟုတ္ေပ။
လက္ရိွျမန္မာႏိုင္ငံ၏အေျခအေနမွာ စီးပြားေရး၊ ပညာေရး၊ လူမႈေရး၊ က်န္းမာေရးႏွင့္္ တိုင္းရင္းသားစည္းလံုးညီညြတ္ေရး အစရိွသည္ မ်ားတြင္ ျပႆနာေပါင္းစံု ေပၚေပါက္လွ်က္ အလံုးစံု ပ်က္သုဥ္းမည့္အႏၱရာယ္သို႔ တစတစဦးတည္ေရႊ႕လ်ား လွ်က္ရိွေပသည္။ အေၾကာင္း ရင္းမွာ အဓိကက်ေသာ လက္ငင္းေျဖရွင္းရမည့္ ႏိုင္ငံေရးျပႆနာမ်ားကိုအမ်ိဳးသားေရး တာ၀န္တရပ္အေနျဖင့္ ကိုင္တြယ္မေျဖရွင္း ေသာေၾကာင့္ျဖစ္ေပသည္။
အဓိကႏိုင္ငံေရးျပႆနာမ်ားဟု ဆိုရာတြင္လည္း ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ဒီမိုကေရစီအေျခခံအခြင့္အေရးမ်ားတိုင္းရင္းသား လူမ်ိဳးစု ျပည္သူ တရပ္လံုးတြင္ လံုး၀ဆိတ္သုဥ္းေနျခင္းႏွင့္အတူ တုိင္းရင္းသားလူမ်ိဳးစုမ်ား၏ ကိုယ္ပိုင္ျပဌာန္းခြင့္ ေမြးရာပါအခြင့္အေရးမ်ား ဆံုးရံႈးေပ်ာက္ ကြယ္ေနျခင္းတို႔သည္ အခရာက်ေသာအခ်က္မ်ားပင္ျဖစ္သည္။ဒီမိုကေရစီ အခြင့္အေရးမ်ား မရိွပါက လြတ္လပ္ေသာ ေခတ္မီဖြံ႔ၿဖိဳးတိုး တက္ေသာ ႏိုင္ငံေတာ္ကိုတည္ေဆာက္ႏိုင္မည္ မဟုတ္သကဲ့သို႔ တိုင္းရင္းသားျပႆနာကို မေျဖရွင္းႏိုင္ပါကလည္း ၿငိမ္းခ်မ္းေသာ၊ လြတ္လပ္ေသာ၊ ေခတ္မီဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေသာ ႏိုင္ငံေတာ္ကို တည္ေဆာက္ႏိုင္မည္မဟုတ္သည္မွာ ေခါင္းႏွင့္ပန္းကဲ့သို႔ပင္ တခုႏွင့္တခု ဆက္စပ္ဒြန္တြဲေနလွ်က္ ရိွေပသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ဒီမိုကေရစီအေရးႏွင့္ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးမ်ားအေရးတို႔ကို တၿပိဳင္နက္တည္း ေျဖရွင္းၾကရေပမည္။ဤသို႔ ေျဖရွင္းရာတြင္ ဒီမိုကေရစီ၏အေျခခံျဖစ္ေသာ ျပည္သူ႔ဆႏၵကို ေလးစားလိုက္နာျခင္းျဖင့္အေကာင္အထည္ေဖာ္ရ ေပလိမ့္မည္။ တနည္းအားျဖင့္ ျပည္သူ လူထုက လြတ္လပ္စြာ မဲေပးဆႏၵျပဳ ေရြးခ်ယ္တင္ေျမွာက္ခဲ့ေသာ ၁၉၉၀ ေမလ ေရြးေကာက္ပြဲရလဒ္ကို အသိအမွတ္ျပဳ လက္ခံကာ အေကာင္အထည္ေဖာ္သြားမွသာ ျပည္သူတို႔၏ ဆႏၵအစစ္အမွန္ကို ေလးစားရာေရာက္မည္ ျဖစ္သည့္ျပင္ ႏိုင္ငံေရးအာဏာသည္ တိုင္း သူျပည္သား ျပည္သူမ်ားထံမွ အမွန္တကယ္ ဆင္းသက္လာသည္ဆုိေသာ ဒီမိုကေရစီအေျခခံ စံခ်ိန္စံညႊန္းႏွင့္လည္း ကိုက္ညီမည္ ျဖစ္ ေပသည္။
တိုင္းရင္းသားျပႆနာ ေျဖရွင္းရာတြင္မူ ပကတိ တည္ရိွေနေသာ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးမ်ား၏ အေျခအေနႏွင့္ကိုက္ညီသည့္ ကိုယ္ပိုင္ ျပဌာန္းခြင့္ရိွေသာ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စု တနည္းအားျဖင့္ အမ်ိဳးသားျပည္နယ္မ်ား ေပါင္းစုစည္းထားေသာ ျပည္ေထာင္စုျဖင့္သာ အေကာင္အထည္ေဖာ္ရေပမည္။ သို႔မွသာ အမ်ိဳးသားမ်ားအားလံုး၏တန္းတူေရးႏွင့္ ကိုယ္ပိုင္ ျပဌာန္းခြင့္ ကို အာမခံေသာ စစ္မွန္သည့္ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုႀကီး ေပၚထြန္းတည္ေဆာက္ႏိုင္မည္ ျဖစ္ေပသည္။
ဤသည္မွာ ေရွာင္ကြင္းမရႏိုင္ေသာ၊ အေဆာတလွ်င္ ေျဖရွင္းရန္လိုအပ္ေနေသာ အမ်ိဳးသားေရးတာ၀န္တရပ္ျဖစ္သည္ ႏွင့္အညီ အမ်ိဳး သားေသြးစည္းညီညြတ္ေရးကို မရမျဖစ္ တည္ေဆာက္ၾကရေပမည္။ အမ်ိဳးသားေသြးစည္းညီညြတ္မႈ မရိွပါက ၿငိမ္းခ်မ္းေသာ၊ ေခတ္မီ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေသာ၊ ဒီမိုကေရစီျပည့္၀ေသာ၊ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးမ်ား၏ တန္းတူ အခြင့္အေရးရိွသည့္ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုကို တည္ ေဆာက္ရန္လည္း ျဖစ္ႏိုင္လိမ့္မည္ မဟုတ္ေပ။
ထိုသို႔တည္ေဆာက္ႏိုင္ရန္ အမ်ိဳးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးလုပ္ငန္းစဥ္၏ ပထမအဆင့္အေနျဖင့္ တဘက္ႏွင့္တဘက္ ယံုၾကည္မႈကို အခိုင္အမာ တည္ေဆာက္ေရးႏွင့္ ဒုတိယအဆင့္အေနျဖင့္ အမ်ိဳးသားေရးျပႆနာမ်ားကို ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးျခင္းနည္းျဖင့္ အေျဖရွာသံုးသပ္ကာ အမ်ိဳးသားေသြးစည္းညီညြတ္ေရးကို တည္ေဆာက္သြားရမည္ ျဖစ္ေပသည္။
ပစၥကၡ လက္ငင္းႏိုင္ငံေရးျဖစ္ေပၚမႈကို သံုးသပ္ၾကည့္ပါက အမ်ိဳးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရး လုပ္ငန္းစဥ္၏ပထမအဆင့္ ျဖစ္ေသာ ယံုၾကည္မႈတည္ေဆာက္ေရးကို ပီပီျပင္ျပင္ ခိုင္ခိုင္မာမာ မတည္ေဆာက္ႏိုင္ေသးသည္ကို ေတြ႔ရေပသည္။ ယင္းသို႔ ပီပီျပင္ျပင္ အခိုင္ အမာ အေကာင္အထည္မေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္ျခင္းသည္ ႏိုင္ငံေရးအဓိပၸါယ္ျပည့္၀ေသာေတြ႔ဆံု ေဆြးေႏြးေရးအဆင့္ကို စတင္အေကာင္ အထည္ မေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္ျခင္း၏ အေၾကာင္းတရားလည္း ျဖစ္ေပသည္။
ယင္းသို႔ အမ်ိဳးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရး၏ ပထမအဆင့္ျဖစ္ေသာ ယံုၾကည္မႈ အခိုင္အမာ တည္ေဆာက္ေရးကို ပီပီျပင္ျပင္ အေကာင္ အထည္ မေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္ေသးျခင္းကို ျပန္ၾကည့္သုံးသပ္မည္ဆိုပါက ဘက္ႏွစ္ဘက္စလံုးမွ စစ္စစ္မွန္မွန္ လိုလိုလားလား အမ်ိဳးသား ျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးဆႏၵ အာသီသ မရိွမျဖစ္ လိုအပ္ေပသည္။ဘက္တဘက္ တည္းကသာ ျဖစ္ေျမာက္လိုသည့္ ႏိုင္ငံေရးအာသီသ ဆႏၵ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ရိွေနရံုႏွင့္ လံုး၀ မျဖစ္ႏိုင္ေပ။ က်န္သည့္အျခား တဘက္မွလည္း စစ္စစ္မွန္မွန္ ျဖစ္ေျမာက္ေစခ်င္ေသာ လိုလားတက္ ၾကြသည့္ အေျခခံစိတ္ဆႏၵ ရိွမွသာလွ်င္ဆက္လက္ ေရွ႕တိုး အေကာင္အထည္ေဖာ္ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္မည္သာ ျဖစ္ေပသည္။
လတ္တေလာ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးအေျခအေနတြင္ ၁၉၉၀ ေရြးေကာက္ပြဲ အႏိုင္ရပါတီျဖစ္ေသာအမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ က ၿပီးခဲ့သည့္ ၂၀၀၈ခုႏွစ္ ေဖေဖၚ၀ါရီလ(၁၂)ရက္ေန႔ ထုတ္ျပန္ေသာ ျပည္ေထာင္စုေန႔ အထူးေၾကညာခ်က္ႏွင့္ ၂၀၀၉ခုႏွစ္ ဧၿပီလအတြင္းက ထုတ္ျပန္ ေသာ ေရႊဂံုတိုင္ေၾကညာစာတမ္းတို႔အရ အမ်ိဳးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးလမ္းစျဖစ္ေပၚလာႏိုင္ ေရးအတြက္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ၿငိမ္းခ်မ္း ေရးဖခင္ႀကီး သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္း၏ သူမသာ ကိုယ္မနာ စံထံုးကိုမူ၍အေလွ်ာ့ေပးႏိုင္ သည္ကို အေလွ်ာ့ေပးညိွႏိႈင္းႏိုင္ရန္ အပတ္ တကုတ္ ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္ေသာ္လည္း ႏိုင္ငံေတာ္ေအးခ်မ္းသာယာေရးႏွင့္ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးေကာင္စီက ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးအေျဖရွာေရးကို လိုလိုလားလား လက္ခံခ်င္သည့္ဆႏၵမရိွသည္ကိုေတြ႔ျမင္ၾကား သိေနရေပသည္။
အခ်ဳပ္အားျဖင့္ ႏိုင္ငံေတာ္ေအးခ်မ္းသာယာေရးႏွင့္ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးေကာင္စီက အမ်ိဳးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးကို အေကာင္ အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရြက္ရန္ အမွန္တကယ္ ႏိုင္ငံေရးအာသီသမရိွေၾကာင္းကို အထင္အရွား ေတြ႔ျမင္ရေပသည္။ တဖက္အားျဖင့္ အမ်ိဳး သားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးမွ အမ်ိဳးသားေသြးစည္းညီညြတ္ေရးကို မလိုလားမတည္ေဆာက္ခ်င္ သည့္ သေဘာပင္ျဖစ္ေပသည္။ သို႔ဆို လွ်င္ ႏိုင္ငံေတာ္ေအးခ်မ္းသာယာေရးႏွင့္ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးေကာင္စီ၏ဒို႔တာ၀န္အေရးသံုးပါး ဆိုသည္ႏွင့္ လံုးလံုးလ်ားလ်ား ေသြဖီဆန္႔က်င္ လမ္းလြဲေနေပေတာ့သည္။
အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္၏ ကမ္းလွမ္းခ်က္ကို အေလးမထား ဂရုမျပဳ လစ္လ်ဴရႈ႕ကာ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးစံု ျပည္သူတရပ္လံုး၏ ဆႏၵရင္းမွန္မဟုတ္သည့္ ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို နည္းမ်ိဳးစံုု အသံုးျပဳ၍ အတင္းအဓမၼ အတည္ျပဳခဲ့သည္။ ဆက္လက္၍ ယင္း ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို အသက္သြင္းအတည္ျပဳရန္ ၂၀၁၀ေရြးေကာက္ပြဲ ကို ယခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလတြင္ ျပဳလုပ္မည္ဟု ထုတ္ေဖာ္ေျပာၾကားထားေသာ္လည္းတရား၀င္ေၾကညာခ်က္ထုတ္ျပန္ ျခင္း မရိွေသးေပ။
အမွန္စင္စစ္ ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒသည္ လႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳေၾကညာၿပီးမွသာ တရား၀င္ျဖစ္ႏိုင္မည္ ျဖစ္ေပသည္။ ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲ က်င္းပျပဳလုပ္သည္မွ်ႏွင့္ တရား၀င္ ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံုအေျခခံဥပေဒတရပ္အျဖစ္တရား ဥပေဒ ေၾကာင္းအရ အက်ံဳး၀င္ ႏိုင္မည္ မဟုတ္ေပ။ အေျခခံဒီမိုကေရစီ စံခ်ိန္စံညႊန္းမ်ားႏွင့္လည္း မကိုက္ညီသည့္အတြက္ ကုလသမဂအပါအ၀င္ ႏိုင္ငံတကာမွလည္း ယင္းေရြးေကာက္ပြဲကို အသိအမွတ္ျပဳ လက္ခံရန္ ခဲယဥ္းလိမ့္မည္ ျဖစ္ေပသည္။
သို႔ျဖစ္၍ ယေန႔ႏိုင္ငံေရးအေျခအေနကို မွန္မွန္ကန္ကန္ သံုးသပ္မည္ဆိုပါက အမ်ိဳးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးလုပ္ငန္း စဥ္၏ ပထမ အဆင့္ျဖစ္ေသာ ယံုၾကည္မႈတည္ေဆာက္ေရးႏွင့္ ပတ္သက္၍ပင္ အခိုင္အမာအုတ္ျမစ္ခ်ႏိုင္ျခင္း မရိွေသးေပ။ ယုံၾကည္မႈတည္ေဆာက္ ေရးအပိုင္း ပီျပင္ခိုင္မာမွသာ သိမ္ေမြ႔နက္နဲေသာ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးေရးလုပ္ငန္းစဥ္ သည္ေခ်ာ ေမာအဆင္ေျပႏုိင္မည္ျဖစ္ေပသည္။ အမ်ိဳး သားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးႏွင့္ အမ်ိဳးသားေသြးစည္းညီညြတ္မႈမရိွဘဲ ဘက္ေပါင္းစံုမွ လံုး၀ ယိုယြင္းပ်က္စီးလာေနေသာ ႏိုင္ငံေတာ္ကို ျပန္လည္တည္ေဆာက္ရန္ လံုး၀ မျဖစ္ႏိုင္ေပ။
ထို႔ေၾကာင့္ အမ်ိဳးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရး လုပ္ငန္းစဥ္ျဖစ္ေသာ ယံုၾကည္မႈတည္ေဆာက္ေရးအပိုင္း ပီျပင္ခိုင္မာေအာင္ ေဖာ္ေဆာင္ ေရးႏွင့္ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးေရးကို အျမန္ဆံုးစတင္ႏိုင္ေရးသည္ လက္ရိွအာဏာပိုင္မ်ားျဖစ္ေသာႏိုင္ငံေတာ္ ေအးခ်မ္းသာယာေရးႏွင့္ ဖြံ႔ၿဖိဳး ေရးေကာင္စီတြင္ လံုးလံုးလ်ားလ်ား တာ၀န္ရိွေပသည္။
ႏိုင္ငံေတာ္ေအးခ်မ္းသာယာေရးႏွင့္ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးေကာင္စီသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္အား ေခတ္မီဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေသာ ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံေတာ္ကို တည္ေဆာက္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း စဥ္ဆက္မျပတ္ ေျပာၾကားလွ်က္ရွိသကဲ့သို႔ ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံ ေပၚထြန္းေရးလမ္းေၾကာင္းမွ မည္သည့္ နည္းႏွင့္မွ် ေသြဖည္သြားမည္ မဟုတ္ေၾကာင္းကိုလည္း အခါအားေလ်ာ္စြာ ထုတ္ေဖာ္ေျပာၾကားခဲ့ၿပီး ျဖစ္ေပသည္။ သို႔ပါေသာ္လည္းု ဒီမိုကေရစီ၏ အေျခခံအက်ဆံုးျဖစ္ေသာ ျပည္သူ႔ဆႏၵကို ေလးစားလိုက္နာျခင္းတည္းဟူသည့္ ၁၉၉၀ျပည့္ႏွစ္ ပါတီစံုဒီမိုကေရစီ အေထြ ေထြေရြးေကာက္ပြဲ၏ ရလဒ္ကိုအေကာင္ အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ေပးဖို႔ရာတြင္မူ စဥ္ဆက္မျပတ္ ျငင္းဆန္လွ်က္ ၂၀၁၀ေရြးေကာက္ ပြဲကိုသာ မျဖစ္မေနလုပ္ ေဆာင္သြားမည္ဟု အတိအလင္း ေျပာၾကားထားျပန္ေပသည္။
သို႔ျဖစ္လွ်င္ မ်ားမၾကာမီကာလအတြင္း ျပႆနာအရပ္ရပ္တုိ႔သည္ စုေပါင္းရႈပ္ေထြးလာလွ်က္ အေျခအေနဆိုးမ်ားကို မေျဖရွင္းမကိုင္ တြယ္ႏိုင္သည့္အေျခအေနသို႔ ေရာက္ရိွလာႏိုင္ၿပီး တိုင္းျပည္ႏွင့္ လူမ်ိဳးအတြက္လည္း မေမွ်ာ္မွန္းႏိုင္ေသာ ဆိုးက်ိဳးမ်ား၏ အက်ိဳးဆက္ကို ခံစားၾကရမည္ ျဖစ္ေပသည္။ ယင္းဆိုးက်ိဳးမ်ား၏ဒဏ္ကို ျမန္မာျပည္သူတရပ္လံုးႏွင့္အတူ တပ္မေတာ္သားမ်ားလည္း ထိခိုက္ခံစားၾကရ မည္မွာ မလြဲဧကန္ပင္ ျဖစ္ေပသည္။ ယင္းအတြက္ အဓိက တာ၀န္ရိွသူမ်ားမွာ ႏိုင္ငံေတာ္ေအးခ်မ္းသာယာေရးႏွင့္ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးေကာင္စီပင္ ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။
သို႔ျဖစ္၍ ႏိုင္ငံေတာ္ေအးခ်မ္းသာယာေရးႏွင့္ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးေကာင္စီအာဏာပိုင္မ်ား၊အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္၊တိုင္းရင္း သား ႏိုင္ငံေရး ပါတီမ်ားႏွွင့္ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႔အစည္းအားလံုးတို႔သည္ ယံုၾကည္မႈကိုအခိုင္အမာတည္ ေဆာက္ၿပီး ျပႆနာရပ္မ်ားကို ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးကာ အျမန္ဆံုးေျဖရွင္းရန္ လိုအပ္ေနေပသည္။
အတိတ္သမိုင္းတြင္ အမ်ိဳးသားေခါင္းေဆာင္ႀကီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းႏွင့္ တိုင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္မ်ားသည္အမ်ိဳးသား ေရး၀ါဒႏွင့္ ျပည္ေထာင္စုစိတ္ဓါတ္ကို ေပါင္းစည္းကာ အမ်ိဳးသားမ်ားေပါင္းစည္းေရးဆိုင္ရာ သေဘာတရားႏွင့္ မူ၀ါဒမ်ားကို ခ်မွတ္ႏိုင္ခဲ့ၾကေပ သည္။ ဤသို႔ခ်မွတ္ရာတြင္လည္း ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးညိွႏိႈင္းျခင္း၊ အျပန္အလွန္အေပးအယူလုပ္ျခင္း၊ကတိ က၀တ္မ်ားကို လက္ေတြ႔ အေကာင္အထည္ေဖာ္ျခင္းျဖင့္ ယံုၾကည္မႈတည္ေဆာက္ကာ ခက္ခဲနက္နဲေသာအမ်ိဳးေရး ျပႆနာမ်ားကို ေျဖရွင္းႏိုင္ခဲ့ေပသည္။
ယေန႔တိုင္ ပင္လံုစိတ္ဓါတ္ အေျခခံသေဘာမ်ားကို တန္ဖိုးထား ရည္ညႊန္းေနၾကရစဲ ျဖစ္ေပသည္။ ထိုကဲ့သို႔တန္ဖိုးထား ရည္ညႊန္းေနၾကရ ျခင္းမွာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းဦးေဆာင္မႈျဖင့္ တိုင္းရင္းသားညီအကုိမ်ား ဒီမိုကေရစီနည္းက်က်အေက် အလည္ ေဆြးေႏြးညိွႏိႈင္းၿပီး အျပန္အလွန္ နားလည္မႈယူကာ သေဘာတူညီညြတ္ခဲ့ၾကေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ေပသည္။ အင္အားသံုးဖိအားေပးျခင္း၊ အက်ပ္ကိုင္ၿခိမ္း ေျခာက္ျခင္းျဖင့္ တဖက္သတ္ ရယူခဲ့ျခင္းမဟုတ္ေပ။ ဤသို႔ေကာင္းျမတ္ ေသာ စံနမူနာမ်ားကိုယူၿပီး ယေန႔ ျမန္မာႏိုင္ငံ ႀကံဳေတြ႔ရင္ဆိုင္ ေနရေသာ ျပႆနာမ်ားကို အလ်င္အျမန္ေျဖရွင္း သင့္ၾကေပသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေရးအဓိပၸါယ္ျပည့္၀ေသာ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးရန္ အလြန္႔အလြန္ သင့္ေလွ်ာ္ေနသည့္အခ်ိန္ျဖစ္၍ႏိုင္ငံေတာ္ ေအးခ်မ္းေရးႏွင့္ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးေကာင္စီအေနႏွင့္ ၀ါရင့္ႏိုင္ငံေရးသမားႀကီးမ်ားအဖြဲ႔ကတိုက္တြန္းေတာင္း ဆိုထားသည့္အတိုင္း တိုင္းျပည္ႏွင့္လူမ်ိဳးမ်ား ေကာင္း စားေရးကို အထူးေရွ႕ရႈ႕၍ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္မွ ၂၀၀၉ခုႏွစ္ဧၿပီလအတြင္းက ထုတ္ျပန္ခဲ့သည့္ အမ်ိဳးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ ေရး အစကနဦးျဖစ္သည့္ ေရႊဂံုတိုင္ေၾကညာခ်က္စာတမ္းအရ မတုန္႔မဆိုင္း အလ်င္အျမန္ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးအေျဖရွာရန္ႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္း ၍သာယာ၀ေျပာၿပီး ေခတ္မီဖြ႔ြံၿဖိဳးတိုးတက္သည့္ အနာဂတ္ ဒီမိုကေရစီျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ႀကီး အမွန္တကယ္ ေပၚထြန္းလာေစရန္ တဦးႏွင့္ တဦး၊ တဘက္ႏွင့္တဘက္ရွဥ့္လည္းေလွ်ာက္ သာ ပ်ားလည္းစြဲသာ အေနအထားျဖင့္ အျပန္အလွန္ ေစ႔စပ္ညိွႏိႈင္း ေဆြးေႏြးေျဖရွာ ေပးယူေလွ်ာ့တင္း လုပ္ေဆာင္သြားရန္ အေရးတႀကီး အလ်င္စလို လိုအပ္ေနေပသည္။
သို႔မွသာလွ်င္ ျမန္မာျပည္လြတ္လပ္ေရးကို ရယူေစႏိုင္ခဲ့ေသာ သမိုင္း၀င္ ပင္လံုစာခ်ဳပ္ႏွင့္ ပင္လံုစိတ္ဓါတ္အေျခခံသေဘာ မ်ားကို ဆက္ လက္ေစာင့္ထိန္းရာ ေရာက္မည္ျဖစ္သည္ႏွင့္အညီ ယေန႔ျမန္မာ့တပ္မေတာ္သည္လည္းတိုင္းျပည္ႏွင့္လူမ်ိဳး ကို အမွန္တကယ္ ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ေသာ၊ ျပည္သူကို အလုပ္အေကၽြးျပဳေသာ၊ အစဥ္အလာရိွေသာျပည္သူခ်စ္ခင္ ေလးစားသည့္ တပ္မေတာ္အျဖစ္ ျပန္လည္ ေပၚထြန္းလာမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ယေန႔က်ေရာက္သည့္ (၆၃)ႏွစ္ေျမာက္ ျပည္ေထာင္စုေန႔ရက္ အခါေတာ္ျမတ္ကို ဂါရ၀ျပဳဦးညြတ္ရင္း ႏိုင္ငံေတာ္ေအးခ်မ္းသာယာေရးႏွင့္ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးေကာင္စီအား အေလးအနက္ ေတာင္းဆိုလိုက္ရေပသည္။ ။
၂၀၁၀ခုႏွစ္ ေဖေဖၚ၀ါရီလ (၁၂) ရက္။
0 comments:
Post a Comment